Reklama

Propaganda PiS działa. Nawrocki z największym zasięgiem w mediach

Według najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), największy zasięg w mediach społecznościowych w dniach 10–16 marca 2025 roku uzyskał Karol Nawrocki, kandydat wspierany przez Prawo i Sprawiedliwość. Treści z nim związane dotarły aż do 254 milionów potencjalnych odbiorców. Tuż za nim uplasował się Rafał Trzaskowski z równie potężnym wynikiem.

Na kolejnych miejscach znaleźli się Rafał Trzaskowski (KO) z wynikiem 232 mln kontaktów oraz Szymon Hołownia (Trzecia Droga), którego medialny zasięg wyniósł 228 mln. To właśnie ta trójka dominuje obecnie zarówno w przestrzeni medialnej, jak i w sondażach – choć nie zawsze w tej samej kolejności.

Nawrocki z najlepszym odbiorem w mediach

Jak wskazują autorzy raportu, Nawrocki nie tylko wygenerował największy zasięg, ale również cieszył się najlepszym bilansem pozytywnego przekazu w stosunku do treści negatywnych. Hołownia również wypadł dobrze pod tym względem. Z kolei Trzaskowski oraz Sławomir Mentzen otrzymali najwięcej krytycznych opinii w analizowanym okresie.

Średnio – jak podkreślono – statystyczny Polak powyżej 15. roku życia mógł natknąć się na informacje o Nawrockim nawet osiem razy w tygodniu.

Najwięcej treści, najwięcej reakcji – Mentzen bije rekordy zaangażowania

Jeśli chodzi o aktywność w mediach społecznościowych, liderką była Magdalena Biejat z Lewicy, która opublikowała 210 postów w badanym tygodniu. Drugie miejsce zajął Grzegorz Braun (132 posty), a trzecie – Sławomir Mentzen(123 posty).

Choć Mentzen nie wygrał w kategorii liczby publikacji, zdecydowanie zdominował zestawienie pod względem liczby interakcji – jego kampanijne treści wygenerowały niemal 1,5 miliona reakcji, co czyni go najbardziej angażującym kandydatem w sieci.

Dla porównania, drugi w tej kategorii Rafał Trzaskowski uzyskał niespełna 450 tys. interakcji, a najchętniej komentowanym jego materiałem była rolka na TikToku, w której odnosił się do większego udziału kobiet w podejmowaniu decyzji politycznych.

Tematy kampanii: NATO, prawa kobiet, gospodarka i społeczności lokalne

Raport IMM szczegółowo opisuje także, na jakich tematach skupiają się kampanie poszczególnych kandydatów. Przekaz Karola Nawrockiego koncentruje się na bezpieczeństwie, członkostwie Polski w NATO oraz sprzeciwie wobec paktu migracyjnego.

Trzaskowski akcentuje prawa kobiet, integrację europejską i rozwój samorządów, podczas gdy Hołownia buduje swoją narrację na spotkaniach z wyborcami, promocji lokalnych firm i codziennym kontakcie z obywatelami.

Mentzen stawia na budowę silnej społeczności wokół siebie i promocję wydarzeń z udziałem wyborców, a Magdalena Biejat skupia się na tematach mieszkaniowych, prawach kobiet oraz krytyce obecnej polityki społecznej.

Marek Jakubiak kieruje przekaz w stronę elektoratu narodowego, krytykując zarówno rząd, jak i opozycję, zaś Adrian Zandberg z partii Razem kładzie nacisk na gospodarkę, obronę przemysłu i kwestie społeczneGrzegorz Braunnatomiast utrzymuje silną, antyunijną retorykę, sprzeciwiając się m.in. wsparciu Ukrainy.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Instytutu Monitorowania Mediów Aktualizacja: 21/03/2025 19:19
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Bozka12 2025-03-22 08:32:42

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do