Reklama

Sąd wydał wyrok w sprawie Hołownia-Mentzen. Kandydat konfederacji musi opublikować sprostowanie

W środę sąd wydał decyzję w sprawie pozwu wyborczego wniesionego przez Szymona Hołownię przeciwko Sławomirowi Mentzenowi. Kandydat Konfederacji ma obowiązek sprostować swoje słowa, które padły z mównicy sejmowej.

Chodzi o wypowiedź, w której Mentzen zarzucił Hołowni, że ten zaprosił do Sejmu nielegalnych imigrantów z granicy z Białorusią i robił sobie z nimi zdjęcia, publikując je w mediach społecznościowych.

Wyrok sądu: konieczność sprostowania wideo w 48 godzin

Sąd jednoznacznie stwierdził, że Sławomir Mentzen, działając w ramach kampanii wyborczej, rozpowszechniał informacje niezgodne z prawdą.

W związku z tym, w ciągu 48 godzin od ogłoszenia wyroku, polityk Konfederacji ma opublikować wideo z oficjalnym sprostowaniem.

Materiał ma być udostępniony m.in. na platformach takich jak Facebook, Instagram oraz X (dawny Twitter) i pozostać dostępny przynajmniej do 18 maja 2025 roku.

Pozew Hołowni w trybie wyborczym zakończony sukcesem

Pozew został złożony przez Szymona Hołownię we wtorek, dzień przed ogłoszeniem decyzji sądu. Polityk Polski 2050 oraz kandydat wspierany przez PSL oskarżył Mentzena o szerzenie nieprawdziwych informacji w kontekście kampanii prezydenckiej.

Sąd przychylił się do jego argumentacji, co skutkuje obowiązkiem sprostowania ze strony Mentzena. Tuż po ogłoszeniu wyroku, Szymon Hołownia skomentował sprawę na platformie X, pisząc:
"Mentzen jest kłamcą - tak właśnie orzekł sąd. 3:0, jest kolejne zwycięstwo i obiecany hattrick. Gramy dalej, Panie Sławku?"

To kolejny sądowy sukces Hołowni w trybie wyborczym, który skrupulatnie reaguje na dezinformację w przestrzeni publicznej.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: RMF24 Aktualizacja: 10/04/2025 15:31
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do