Reklama

Mentzen zaprasza Trzaskowskiego i Nawrockiego na swój kanał YouTube. Jest lista warunków

Sławomir Mentzen – były kandydat Konfederacji w wyborach prezydenckich – zaprosił obu finalistów drugiej tury, Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego, do rozmowy na swoim kanale na YouTube. Spotkanie ma być okazją do przedstawienia konkretnych zobowiązań wobec jego elektoratu. Zaproszenie spotkało się z pozytywnym odzewem ze strony kandydata wspieranego przez PiS.

Tym ruchem Sławomir Mentzen chce wymusić na obu kandydatach podpisanie się pod istotnymi z punktu widzenia Konfederacji obietnicami. Większość z nich stoi w sprzeczności z programem wyborczym Rafała Trzaskowskiego. 

Póki co kandydat Koalicji Obywatelskiej nie odniósł się do zaproszenia Mentzena. 

Mentzen stawia warunki i zaprasza do siebie

Sławomir Mentzen, który w pierwszej turze wyborów prezydenckich zdobył trzecie miejsce, postanowił wykorzystać swoją pozycję jako rozgrywającego i wystąpić z własną inicjatywą wobec kandydatów, którzy przeszli do drugiej tury. Zaprosił Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego na rozmowę w swoich mediach społecznościowych, by podpisać deklarację zgodną z oczekiwaniami jego wyborców.

– „Moi wyborcy nie oglądają waszych telewizji, nie kupują propagandy waszych mediów. Korzystają z mediów społecznościowych, oglądają moje materiały” – podkreślił Mentzen.

Zaznaczył, że najlepszym sposobem dotarcia do jego elektoratu jest obecność kandydatów właśnie w jego przestrzeni medialnej.

Nawrocki gotowy do rozmowy: „Bardzo dobry kierunek”

Karol Nawrocki, kandydat wspierany przez PiS, zareagował pozytywnie na propozycję Mentzena. Podczas konferencji prasowej w Warszawie ocenił, że zaproszenie to „konkretna oferta i bardzo dobry kierunek”. Wyraził gotowość do rozmów i wskazał, że powinien spotkać się z Mentzenem w sprawie ewentualnego oficjalnego poparcia.

– „To jest poważny kandydat, i poważna oferta. Kandydat, który chce rozmawiać o przyszłości Polski przed przekazaniem oficjalnego poparcia” – powiedział Nawrocki.

Zapytany, czy wziąłby udział w rozmowie w trójkę – z udziałem także Rafała Trzaskowskiego – odparł, że jest otwarty, choć wątpi, by jego rywal się pojawił.

 

  Baner Antyprawak.pl

 

 

 

Mentzen i Braun rozgrywają dalej

Obok Mentzena, głos w debacie o poparciu dla kandydatów zabrał również Grzegorz Braun. Jego ugrupowanie – Konfederacja Korony Polskiej – opublikowało we wtorek na platformie X listę oczekiwań wobec obu kandydatów. Wśród nich znalazły się m.in.:

  • zobowiązanie do niekierowania polskich żołnierzy na Ukrainę

  • odrzucenie unijnego paktu migracyjnego

  • sprzeciw wobec tzw. Zielonego Ładu UE

  • zniesienie „przymusu szczepień”

  • rozliczenie działań władz z czasów pandemii COVID-19

Nawrocki zapowiedział, że odpowie na pytania Brauna jeszcze we wtorek. Przy tej okazji ostro skrytykował Szymona Hołownię za szybkie, bezwarunkowe poparcie Rafała Trzaskowskiego.

– „Hołownia potraktował swoich wyborców jak worek z ziemniakami. Mentzen i Braun zachowują klasę i pytają o wizje kandydatów” – ocenił Nawrocki.

Walka o wyborców Konfederacji trwa

Drugą turę wyborów prezydenckich zaplanowano na 1 czerwca, a głosy wyborców Konfederacji mogą przesądzić o wyniku. Sam Mentzen już podczas wieczoru wyborczego zadeklarował, że chce pomóc swoim sympatykom w dokonaniu wyboru – ale na swoich warunkach.

– Spotkanie na jego kanale może okazać się jednym z najważniejszych punktów kampanii przed II turą.

Pozostaje pytanie, czy Rafał Trzaskowski również skorzysta z tej formuły i odważy się wejść na teren przeciwnika medialnego. Dla obu kandydatów gra toczy się o kilkanaście procent niezagospodarowanego elektoratu – który, jak pokazuje historia Konfederacji, potrafi być kluczowy i nieprzewidywalny.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: PAP Aktualizacja: 21/05/2025 10:54
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do