W piątek (10.01) nad ranem doszło do poważnej awarii systemów lotniskowych na Lotnisku Chopina w Warszawie. Problemy techniczne, spowodowane awarią zasilania, skutkują utrudnieniami w odprawie pasażerów oraz w obsłudze lotów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje o bieżącej sytuacji.
Około godziny 3:30 w piątek, podczas testów systemów lotniskowych, nastąpiła awaria zasilania. Jak poinformowała rzeczniczka portu lotniczego, Anna Dermont, problem pojawił się podczas standardowych testów systemowych, w których uczestniczyli pracownicy lotniska. Pomimo szybkiej reakcji zespołu technicznego, awaria spowodowała poważne zakłócenia w pracy systemów.
W wyniku awarii przestały działać ekrany wyświetlające informacje o lotach. Pasażerowie proszeni są o regularne sprawdzanie informacji dotyczących lotów na stronie internetowej lotniska oraz u przewoźników.
Władze portu informują, że ruch lotniczy odbywa się na bieżąco. Samoloty przylatują i odlatują zgodnie z harmonogramem, jednak pasażerowie muszą być przygotowani na utrudnienia.
Lotnisko wdrożyło procedury awaryjne, które pozwalają na bieżącą odprawę pasażerów rejsów odlotowych oraz obsługę przylotów. Rzeczniczka lotniska potwierdziła, że pierwszy lot do Alicante odbył się zgodnie z planem, choć kilku pasażerów nie zdążyło dotrzeć do bramki.
„Przywracana jest pełna funkcjonalność systemów” – poinformowała Anna Dermont, jednocześnie podkreślając, że proces ten wymaga czasu. Pasażerowie są proszeni o cierpliwość i dokładne sprawdzanie numerów bramek, stanowisk odprawy oraz godzin lotów na stronie internetowej portu.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie