Reklama

Prace serwisowe na moście w Sobieszewie. Ruch drogowy bez zmian, ograniczenia dla żeglugi


Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poinformował o kolejnych pracach technicznych, jakie zaplanowano na zwodzonym moście w Sobieszewie. Przegląd potrwa od 17 do 21 listopada, obejmując serwis układów hydraulicznych odpowiedzialnych za podnoszenie konstrukcji. Choć dla większości mieszkańców i kierowców oznacza to normalne funkcjonowanie przeprawy, to dla żeglugi – zwłaszcza większych jednostek – wprowadzone zostają wyraźne ograniczenia.


Zarząd podkreśla, że roboty będą prowadzone bez ingerencji w codzienny ruch samochodowy i pieszy. Przejazd drogą wojewódzką nr 501 – stanowiącą główną trasę na Wyspę Sobieszewską – pozostanie w pełni drożny.

Wstrzymane zwodzenie mostu. Ograniczenia dla większych statków

Największe zmiany odczują jednostki wodne przekraczające określoną wysokość. Standardowo most umożliwia przepływanie statków o wysokości do 5 metrów (liczonych od średniego poziomu wody). W czasie wysokich stanów wody ta granica spada do około 4 metrów.

W okresie prac serwisowych most nie będzie zwodzony, co oznacza pełne wstrzymanie przepływu większych jednostek w obu kierunkach. Bez przeszkód przepłyną jedynie statki mieszczące się pod konstrukcją bez konieczności jej podnoszenia.

Dla armatorów, żeglarzy i użytkowników większych łodzi może to oznaczać konieczność zmiany planów rejsowych lub czasowego postoju. Ograniczenia obowiązywać będą przez cały dzień, przez pięć kolejnych dni roboczych.

Most 100-lecia Odzyskania Niepodległości – jak działa konstrukcja?

Oddany do użytku w 2018 roku obiekt to jedna z najnowocześniejszych przepraw zwodzonych w Polsce. Most, noszący oficjalną nazwę Most 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski, zastąpił wysłużoną konstrukcję, znacząco poprawiając komunikację z wyspą.

Jego podnoszenie odbywa się automatycznie i trwa około 2,5 minuty. Mechanizm opiera się właśnie na układach hydraulicznych, które obecnie przechodzą przegląd i konserwację. To od ich sprawności zależy tempo i bezpieczeństwo obsługi ruchu żeglugowego.

Most należy do tzw. mostów niskowodnych – samo jego ukształtowanie umożliwia przepływ wielu mniejszych jednostek bez konieczności podnoszenia konstrukcji. Zwodzenia odbywają się jedynie w określonych godzinach, kilka razy dziennie, co pozwala pogodzić potrzeby kierowców i żeglarzy.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: PAP
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do