Reklama

Rafał Trzaskowski zwycięża w drugiej turze wyborów prezydenckich. Różnica minimalna


Według sondażu exit poll przeprowadzonego przez Ipsos dla TVN24, TVP oraz Polsat News, Rafał Trzaskowski zdobył 50,3 proc. głosów w drugiej turze wyborów prezydenckich.


Jego rywal, Karol Nawrocki, uzyskał 49,7 proc. To oznacza, że różnica między kandydatami wyniosła zaledwie 0,6 punktu procentowego, co mieści się w statystycznym marginesie błędu (±2 punkty proc.).

Rekordowa frekwencja w drugiej turze

Frekwencja w II turze wyborów prezydenckich została oszacowana na 72,8 proc., co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z pierwszą turą, w której wyniosła 67,31 proc. Tak wysoka aktywność obywatelska świadczy o ogromnym zaangażowaniu Polaków w te wybory.

Przypomnijmy, że w pierwszej turze wyborów Rafał Trzaskowski zdobył 31,36 proc. głosów, natomiast Karol Nawrocki otrzymał 29,54 proc. Obaj kandydaci intensywnie walczyli o poparcie wyborców niezdecydowanych oraz tych, którzy głosowali na pozostałych kandydatów.

Ostateczny wynik jeszcze niepewny

Choć exit poll wskazuje na wygraną Trzaskowskiego, tak niewielka różnica wyników oznacza, że ostateczne wyniki mogą się różnić. Państwowa Komisja Wyborcza ma ogłosić oficjalne dane w poniedziałek. Do tego czasu należy traktować sondaż z dużą ostrożnością.

Tegoroczne wybory były jednymi z najbardziej zaciętych w historii III RP. Zarówno Trzaskowski, jak i Nawrocki zmobilizowali ogromne rzesze wyborców, a kampania była intensywna i emocjonalna. Finał tej batalii może zaważyć na przyszłości politycznej kraju.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: PAP Aktualizacja: 16/06/2025 17:08
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    elek - niezalogowany 2025-06-02 07:13:09

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do