
Wielka awaria w sieci Plus. Użytkownicy telefonów, będący abonamentami tego operatora już od godzin rannych skarżą się na problemy z połączeniami. Zgłoszeń są tysiące, dzwoniący skarżą się, że po wybraniu numeru w słuchawce jest cisza i nie da się zrealizować połączenia. Mimo to internet mobilny tej sieci działa bez zakłóceń.
Problemy z dodzwonieniem się występują w różnych regionach kraju. Jak dotąd nie udało się ustalić, co spowodowało problemy operatora. Co ciekawe wśród operatorów innych sieci też pojawiają się problemy, które są zgłaszane przez użytkowników, jednak jest ich o kilkadziesiąt razy mniej niż w przypadku Plusa.
Z tego, co udało nam sie ustalić kłopoty nie dotyczyły tylko obszarów wiejskich czy małych miast, ale przede wszystkim dużych ośrodków, w tym takich aglomeracji jak warszawska, wrocławska, łódzka cy górnośląska. Wśród przyczyn wymienia się m.in. usterki łączy dzierżawionych od innego operatora.
Biuro prasowe operatora długo milczało, jednak niedawno pojawił się komunikat, który wygląda bardzo lakonicznie, bowiem nie ma w nim żadnych wyjaśnień, a jedynie informacja, że trudności są chwilowe i wszystko wskazuje na to, że problem jest rozwiązywany. Oktawia Chołuj z Plusa przekazuje, że "wszystkie funkcje powinny działać prawidłowo".
Nie jest to pierwsza tego typu awaria jesli chodzi o kluczowych opertorów sieci komórkowych w Polsce. Dokładnie dziesięć dni temu problemy dotknęły użytkowników Orange. Klienci zgłaszali wówczas liczne trudności z internetem i połączeniami telefonicznymi.
Na szczęście problemy z wykonywaniem tradycyjnych rozmów telefonicznych można łatwo obejść korzystając z komunikatorów internetowych, takch jak Messenger czy WhatsApp, o ile oczywiście awaria dotyczy tylko obsługi rozmów, a nie usług mobilnych czyli dostępu poprzez smartfona do internetu operatora danej sieci.
Zawsze w takich przypadkach rodzi się pytanie o bezpieczeństwo infrastruktury telekominikacyjnej, ponieważ oprócz czysto technicznych awarii coraz częściej dochodzi też do ataków hakerskich, które wiążą się m.in. z wykradaniem danych. Skala zagrożeń np. atakami DDoS stale wzrasta.
Oznacza to, że zarówno operatorzy, jak i instytucje publiczne muszą podejmować działania, które będą stalepodnosić poziom wszelkiego rodzaju zabezpieczeń. I choć operatorzy zazwyczaj w przypadku awarii czy ataków hakerskich informują uspokajająco, że dane uzytkowników są bezpieczne musimy być przygotowani na zakłócenia usług czy utrudnienia w dostępie do internetu lub usług telekomunikacyjnych.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie