Reklama

Najnowszy sondaż polityczny pokazał, ilu Polaków chce zmiany premiera Donalda Tuska


Z najnowszego badania Opinia24 wynika, że 47 proc. Polaków uważa, iż Donald Tusk powinien zostać zastąpiony na stanowisku premiera. W tej grupie aż 32 proc. wyraziło swoją opinię w sposób zdecydowany.


Z kolei 32 proc. ankietowanych sprzeciwia się odwołaniu obecnego szefa rządu, a 21 proc. respondentów nie ma zdania w tej sprawie.

Młodsi wyborcy bardziej krytyczni

Rozkład odpowiedzi różni się w zależności od wieku badanych. Najwięcej zwolenników zmiany premiera jest wśród młodych Polaków:

  • 59 proc. w wieku 25–29 lat,

  • 56 proc. w grupie 30–39 lat.

W tych grupach spory odsetek wskazywał odpowiedź „zdecydowanie tak” – odpowiednio 43 i 29 proc.

Odmienne stanowisko prezentują starsi wyborcy. Wśród osób po 60. roku życia 42 proc. nie chce zmiany na stanowisku premiera.

Najnowszy sondaż – opinia Polaków na temat odwołania Donalda Tuska z funkcji premiera rządu

Preferencje polityczne a opinia o Tusku

Wyniki badania pokazują także znaczące różnice między elektoratami poszczególnych ugrupowań.

  • Zwolennicy Konfederacji niemal jednomyślnie (83 proc.) opowiadają się za odwołaniem Donalda Tuska.

  • Wyborcy Prawa i Sprawiedliwości również w większości (73 proc.) chcą jego ustąpienia.

  • Elektoraty Koalicji Obywatelskiej (69 proc.) i Nowej Lewicy (56 proc.) wyrażają poparcie dla obecnego premiera.

Podobnie wygląda to wśród osób, które w wyborach prezydenckich głosowały na Rafała Trzaskowskiego – 66 proc. z nich w I turze i 57 proc. w II turze sprzeciwia się zmianie na stanowisku szefa rządu.

Sondaż został przeprowadzony na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Opinia 24 Aktualizacja: 13/10/2025 12:28
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do