Reklama

Pociąg PKP IC Wiedeń - Wrocław pomylił trasę. Wagon pojechał do Krakowa

31 lipca doszło do nietypowego incydentu z udziałem pociągu PKP Intercity relacji Wiedeń — Wrocław. Wagon z pasażerami, zamiast podążać na Śląsk, został skierowany w kierunku Krakowa. Przypominamy w związku z tym, jak uzyskać zwrot pieniędzy za bilet w PKP za opóźniony pociąg.

Sprawa została nagłośniona przez posłankę Paulinę Matysiak, która poinformowała o zaistniałej sytuacji na swoich mediach społecznościowych.

Pociąg PKP IC z Wiednia pomylił trasę 

Pociąg IC Danubius, który miał dowieźć pasażerów z Wiednia do Wrocławia, niespodziewanie zmienił trasę i skierował się na Kraków. W wyniku tego nieplanowanego zwrotu wydarzeń pociąg nabrał ponad dwugodzinnego opóźnienia. Pasażerowie, zaskoczeni sytuacją, zaczęli zgłaszać swoje obawy i frustracje, nie wiedząc, co dalej się stanie.

Posłanka Matysiak przekazała informacje od pasażerów, którzy zgłaszali swoje zaniepokojenie co do dalszych planów podróży. Z relacji jednej z pasażerek wynika, że istnieje możliwość przesiadki w Trzebini do innego pociągu. Jednakże, w pociągu panuje ogólny chaos i brak pewności co do dalszego przebiegu podróży.

Pasażerowie zastanawiali się, czy z Krakowa zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza do Wrocławia, czy też będą zmuszeni spędzić noc na dworcu. Brak informacji ze strony przewoźnika potęgował niepokój wśród podróżnych.

Zwrot pieniędzy za opóźniony pociąg w PKP Intercity 

Podróżowanie koleją jest popularnym środkiem transportu, ale jak każda forma transportu, może wiązać się z opóźnieniami. W takich przypadkach pasażerowie mają prawo do odszkodowania, które jest regulowane przez przepisy prawa. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, pasażerom przysługuje rekompensata finansowa za opóźnienia pociągów, zależnie od długości opóźnienia.

Wysokość Odszkodowania

Odszkodowanie jest naliczane procentowo w stosunku do ceny biletu i zależy od długości opóźnienia:

  1. 25% ceny biletu – w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 minut do 119 minut.
  2. 50% ceny biletu – w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej.

Oznacza to, że pasażerowie mogą ubiegać się o zwrot części kosztów biletu, co jest formą rekompensaty za niedogodności związane z opóźnieniem.

 

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: checkpress
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Dariusz Waldemar - niezalogowany 2024-08-02 14:22:03

    Ale czyja to wina skierować pociąg do Krakowa a nie do Wrocławia ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mikol - niezalogowany 2024-08-03 08:03:24

    I co z tego wyniknęło?... Bo w zasadzie - nawet daty, ani numeru pociągu w artykule nie podano... Może to zwykły fake...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do