Reklama

Żabka debiutuje na giełdzie. Akcje na starcie z 7-procentowym wzrostem

W czwartek Grupa Żabka oficjalnie rozpoczęła swoją przygodę na warszawskiej giełdzie. Pierwsze notowania akcji tej popularnej sieci sklepów przyniosły mieszane wyniki, a inwestorzy szybko ocenili potencjał spółki.

Cena wyjściowa w ofercie publicznej wyniosła 21,50 zł za akcję. Pierwsza cena, po której akcje Żabki były notowane na giełdzie, wyniosła 23 zł, co oznaczało wzrost o 7 procent.

Pomimo pozytywnego startu, wkrótce po otwarciu giełdy popyt na akcje zaczął słabnąć. Najwyższy poziom, jaki osiągnęły akcje Żabki, to 23,44 zł, jednak szybko doszło do korekty.

Spadek popytu i stabilizacja kursu

Po pierwszych 20 minutach handlu kurs akcji Żabki spadł do poziomu 21,68 zł, co zmniejszyło zyski inwestorów niemal do minimum. Chociaż początkowe prognozy były bardziej optymistyczne, popyt na akcje nie był wystarczający, by podtrzymać wzrost.

Mimo to wartość spółki na giełdzie, przy cenie 23 zł, wyniosła 23 miliardy złotych, co daje Żabce 16. miejsce wśród największych spółek notowanych na warszawskim parkiecie.

Żabka – jedna z największych spółek na GPW

W porównaniu z innymi gigantami giełdowymi, takimi jak Allegro (37 mld zł) czy Dino Polska (34 mld zł), Żabka szybko uplasowała się na wysokiej pozycji w rankingu warszawskiej giełdy. Choć firma jest zarejestrowana w Luksemburgu, jej obecność na polskim rynku jest znacząca.

Pierwsze minuty na giełdzie pokazały duże zainteresowanie inwestorów – w ciągu pierwszych 20 minut w obrocie znalazło się 19 milionów akcji, z ogólnej liczby 300 milionów sprzedanych w ofercie publicznej.

Chociaż debiut przyniósł mieszane wyniki, przyszłość akcji Żabki zależy od dalszego popytu oraz sytuacji na rynku giełdowym. Inwestorzy będą bacznie obserwować rozwój sytuacji i reakcje na rynku.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Business Insider
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do