
W sobotę na trasę z Warszawy do Zakopanego po raz pierwszy wyruszy skład Express InterCity Premium (Pendolino). Sprawdziliśmy, jak wygląda rozkład jazdy Pendolino na trasie Warszawa – Zakopane oraz ile kosztuje bilet.
To wyjątkowe wydarzenie poprzedza uruchomienie codziennych połączeń na Podhale i stanowi nowy rozdział w historii polskiej kolei.
Pociąg Express InterCity Premium wystartuje o godz. 7:29 z Warszawy Wschodniej, zatrzymując się po drodze m.in. w Krakowie i Nowym Targu. Do stacji końcowej w Zakopanem dotrze o 12:14.
Powrót do stolicy zaplanowano na godz. 15:50, a przyjazd na stację Warszawa Zachodnia o 20:14. Promocyjne bilety kosztowały symbolicznie 1 zł, co spotkało się z ogromnym zainteresowaniem podróżnych.
Z okazji inauguracyjnego kursu PKP Intercity przygotowało specjalne wydarzenie. W godzinach 13:00–15:30 na drugim peronie dworca w Zakopanem będzie można zwiedzić skład Pendolino.
Goście zajrzą do kabiny maszynisty, przedziału drużyny konduktorskiej i kuchni strefy restauracyjnej WARS. Na uczestników czekać będą gorące napoje, a maszyniści opowiedzą o swojej codziennej pracy i zaprezentują wyposażenie pojazdu.
Stałe kursy Pendolino na trasie do Zakopanego rozpoczną się 14 grudnia 2024 roku. Pociągi pojadą codziennie, a nowością będzie bezpośrednie połączenie z Trójmiasta.
Gdańsk–Zakopane: 7 godz. 1 min – rekordowy czas przejazdu,
Kraków–Zakopane: 1 godz. 57 min – najszybsze połączenie w historii.
W okresie wakacyjnym relacja zostanie dodatkowo wydłużona do Kołobrzegu, tworząc spektakularne połączenie Tatr z Bałtykiem.
Przedstawiciele branży turystycznej podkreślają, że Pendolino pod Tatry to nie tylko szybsza podróż, ale także prestiż i szansa na przyciągnięcie nowych gości. Bezpośrednie połączenie ze stolicą i wybrzeżem zwiększa atrakcyjność Zakopanego jako całorocznego kurortu i poprawia komfort podróży.
Możliwość uruchomienia nowoczesnych połączeń to efekt modernizacji infrastruktury kolejowej na Podhalu. W grudniu 2023 roku zakończono prace warte ponad 1,4 mld zł netto, obejmujące wymianę ponad 100 km torów, 130 rozjazdów i 300 obiektów inżynieryjnych.
Rok wcześniej ukończono rewitalizację zabytkowego dworca w Zakopanem, który dziś pełni rolę wizytówki regionu.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie