Reklama

Warszawa: Metro linii M1 znów kursuje na całej trasie. Aktualny rozkład jazdy po remoncie


Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że w poniedziałek od pierwszych kursów pociągi metra linii M1 znów będą jeździły na całej długości trasy. Oznacza to zakończenie utrudnień, które rozpoczęły się w czwartek i sparaliżowały część komunikacji w centrum i na Mokotowie. Od kilku dni metro nie kursowało pomiędzy stacjami Wilanowska – Słodowiec, co wymusiło istotne przeorganizowanie ruchu. Składy jeździły w dwóch skróconych relacjach: Młociny – Słodowiec oraz Kabaty – Wilanowska.


Na czas prac zamontowano rozbudowaną komunikację zastępczą zarówno autobusową, jak i tramwajową.

Rozszerzona komunikacja zastępcza przejęła ruch

W czasie wstrzymania ruchu na M1 warszawiacy korzystali przede wszystkim z autobusów ZM1, które ruszały z przystanku Metro Wilanowska w al. Niepodległości i prowadziły aż do pętli przy stacji Słodowiec. Trasa została zaplanowana tak, aby znajdowała się możliwie najbliżej zamkniętych stacji.

Autobusy zatrzymywały się m.in. w rejonie stacji Wierzbno, Racławicka, Pole Mokotowskie, Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona oraz Marymont.

Podobnie zaplanowano kursowanie zastępczej linii tramwajowej 61, która jechała z pętli Wyścigi do Winnicy. Dodatkową rolę pełniła również linia 76 – kursująca z Miasteczka Wilanów przez centrum i dalej w kierunku Tarchomina Kościelnego. Obie te trasy przebiegały w bezpośrednim sąsiedztwie kluczowych stacji metra.

Dlaczego zamknięto odcinek metra M1? Modernizacja infrastruktury

Tymczasowe zamknięcie fragmentu linii M1 było związane z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi na kilku stacjach w ścisłym centrum miasta. ZTM zapowiedział, że na stacjach Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał i Dworzec Gdański zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia technologiczne. To element większego projektu modernizacji systemów metra.

Równolegle na stacji Politechnika trwała wymiana rozdzielnicy prądu stałego, co wymagało wyłączenia ruchu w części tunelu. Prace te są konieczne, aby utrzymać bezpieczeństwo i stabilność zasilania całej linii.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: ZTM
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do