Reklama

Nowy rozkład Kolei Małopolskich 2025/2026. Nocne kursy i duże utrudnienia na linii nr 8


Od niedzieli 14 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy Kolei Małopolskich na sezon 2025/2026. Jedną z najważniejszych zmian jest rozszerzenie oferty wieczornych i nocnych kursów Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) w weekendy, co znacząco poprawi dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców Krakowa i regionu. Jednocześnie pasażerowie muszą przygotować się na utrudnienia związane z dużą skalą prac torowych i wprowadzeniem zastępczej komunikacji autobusowej na wybranych odcinkach.


W nowym rozkładzie jazdy zaplanowano dodatkowe wieczorne i nocne połączenia na wszystkich liniach SKA: SKA1, SKA2 i SKA3. W soboty i niedziele pasażerowie zyskają możliwość wyjazdu z Krakowa po godzinie 1:00 w nocy.

Najpóźniejsze kursy zaplanowano następująco:
SKA1 Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia odjedzie o 1:19,
SKA2 Kraków Główny – Skawina wyruszy o 1:23,
SKA3 Kraków Główny – Tarnów o 1:27, z przyjazdem do Tarnowa o 2:46.

To istotna zmiana szczególnie dla osób korzystających z nocnej oferty kulturalnej i rozrywkowej Krakowa.

Więcej połączeń wieczornych z Tarnowa i Skawiny

Rozszerzona zostanie także weekendowa oferta wieczorna na trasie Tarnów – Kraków. W piątki i soboty ostatni pociąg SKA3 z Tarnowa odjedzie o 23:30, docierając do Krakowa Głównego o 0:48.

Dodatkowo uruchomiony zostanie nowy codzienny kurs SKA2 z Krakowa Głównego do Skawiny o 23:51. Do tej pory była to jedyna linia SKA bez regularnego połączenia po godzinie 23:00.

Prace torowe i zastępcza komunikacja autobusowa

Równolegle z poprawą oferty przewozowej Koleje Małopolskie zapowiadają coraz większą skalę prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP PLK na linii kolejowej nr 8. Roboty obejmą wymianę torów i urządzeń sterowania ruchem, co wymusi ograniczenia w kursowaniu pociągów.

W okresie od 14 grudnia 2025 r. do 15 stycznia 2026 r. ruch po jednym torze będzie prowadzony m.in. na odcinkach Kraków Batowice – Zastów oraz Kozłów – Sędziszów. Kolejny etap prac, od 16 stycznia do 7 marca 2026 r., obejmie m.in. odcinki Kraków Główny – Kraków Batowice oraz Słomniki – Miechów – Tunel.

Łącznie roboty obejmą ponad 40 km linii kolejowej, co przełoży się na szerokie wykorzystanie zastępczej komunikacji autobusowej, obejmującej znaczną część kursów.

Co dalej? Powrót pociągów do Nowej Huty

Zakończenie głównych prac planowane jest na sierpień 2026 r., a przywrócenie standardowego rozkładu – od września 2026 r. 

Wówczas Koleje Małopolskie planują ponowne uruchomienie sześciu par pociągów na linii nr 95 do Krakowa Nowej Huty, jako uzupełnienie oferty Polregio.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: PAP
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do