Od niedzieli 14 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy Kolei Małopolskich na sezon 2025/2026. Jedną z najważniejszych zmian jest rozszerzenie oferty wieczornych i nocnych kursów Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) w weekendy, co znacząco poprawi dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców Krakowa i regionu. Jednocześnie pasażerowie muszą przygotować się na utrudnienia związane z dużą skalą prac torowych i wprowadzeniem zastępczej komunikacji autobusowej na wybranych odcinkach.
W nowym rozkładzie jazdy zaplanowano dodatkowe wieczorne i nocne połączenia na wszystkich liniach SKA: SKA1, SKA2 i SKA3. W soboty i niedziele pasażerowie zyskają możliwość wyjazdu z Krakowa po godzinie 1:00 w nocy.
Najpóźniejsze kursy zaplanowano następująco:
SKA1 Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia odjedzie o 1:19,
SKA2 Kraków Główny – Skawina wyruszy o 1:23,
a SKA3 Kraków Główny – Tarnów o 1:27, z przyjazdem do Tarnowa o 2:46.
To istotna zmiana szczególnie dla osób korzystających z nocnej oferty kulturalnej i rozrywkowej Krakowa.
Rozszerzona zostanie także weekendowa oferta wieczorna na trasie Tarnów – Kraków. W piątki i soboty ostatni pociąg SKA3 z Tarnowa odjedzie o 23:30, docierając do Krakowa Głównego o 0:48.
Dodatkowo uruchomiony zostanie nowy codzienny kurs SKA2 z Krakowa Głównego do Skawiny o 23:51. Do tej pory była to jedyna linia SKA bez regularnego połączenia po godzinie 23:00.
Równolegle z poprawą oferty przewozowej Koleje Małopolskie zapowiadają coraz większą skalę prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP PLK na linii kolejowej nr 8. Roboty obejmą wymianę torów i urządzeń sterowania ruchem, co wymusi ograniczenia w kursowaniu pociągów.
W okresie od 14 grudnia 2025 r. do 15 stycznia 2026 r. ruch po jednym torze będzie prowadzony m.in. na odcinkach Kraków Batowice – Zastów oraz Kozłów – Sędziszów. Kolejny etap prac, od 16 stycznia do 7 marca 2026 r., obejmie m.in. odcinki Kraków Główny – Kraków Batowice oraz Słomniki – Miechów – Tunel.
Łącznie roboty obejmą ponad 40 km linii kolejowej, co przełoży się na szerokie wykorzystanie zastępczej komunikacji autobusowej, obejmującej znaczną część kursów.
Zakończenie głównych prac planowane jest na sierpień 2026 r., a przywrócenie standardowego rozkładu – od września 2026 r.
Wówczas Koleje Małopolskie planują ponowne uruchomienie sześciu par pociągów na linii nr 95 do Krakowa Nowej Huty, jako uzupełnienie oferty Polregio.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie