
Dramat na lotnisku Chopina. Awaria samolotu, który miał ich przetransportować do Egiptu, spowodowała opóźnienie, które przerodziło się w niekończące się oczekiwanie. Według informacji przekazanych przez portal Business Insider Polska, podróżni mieli rozpocząć swoją podróż o godzinie 8:15 rano w czwartek, 27 czerwca. Planowany lot miał być realizowany przez czarterowe linie FlyEgypt, a organizatorem całej wyprawy był znany polski touroperator Itaka. Niestety, plany uległy diametralnej zmianie zaledwie 10 minut przed planowanym startem, gdy pasażerowie dowiedzieli się o awarii samolotu.
Po wielu godzinach oczekiwania na lotnisku, w końcu zostali przewiezieni do hotelu, z nadzieją na wylot w czwartek wieczorem. Planowanie się jednak skomplikowało, gdy okazało się, że nowy lot również został odwołany, tym razem z powodu zakończenia czasu pracy załogi.
Wyobraźmy sobie sytuację po niespełna dobie oczekiwania w hotelu, turystom przekazano informację, że ich podróż zostanie odroczona na kolejny dzień. Dziś, w piątek rano, stają przed nową rzeczywistością – wciąż nie mają pewności, kiedy wreszcie wystartują w swoje wymarzone wakacje. Nowy plan przewiduje start dopiero po południu, blisko godziny 17.00. Tym razem ponownie przetransportowano ich do hotelu, jednak przez cały ten czas nie mieli dostępu do swoich bagaży rejestrowanych.
Dla wielu podróżujących to wyjątkowo frustrująca sytuacja. Brak dostępu do podstawowych rzeczy, takich jak leki czy pieluchy dla dzieci.
Itaka zapewnia, że zaoferowała turystom kilka opcji w sytuacji opóźnień. Klienci mieli możliwość rezygnacji z wyjazdu lub zmiany terminu, a także zostali poinformowani, że otrzymają zwrot pieniędzy za niewykorzystane świadczenia. To zgodne z przepisami prawa oraz standardami branżowymi, które nakładają na biura podróży obowiązek zapewnienia alternatyw dla klientów w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych sytuacji.
Jednakże, co w przypadku strat poniesionych przez turystów z powodu opóźnień? Zgodnie z unijnym rozporządzeniem WE261, pasażerowie mają prawo do odszkodowania i pomocy w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub dużego opóźnienia. Czy turyści, których wyjazdy były opóźnione, mają prawo do odszkodowania?
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!