
Dane przedstawione na grafice, która jest szeroko udostępniana w sieci, jasno wskazują na znaczącą przewagę działań Platformy Obywatelskiej (PO) w przestrzeni internetowej w porównaniu z kandydatem Prawa i Sprawiedliwości (PiS). Analizując zasięgi PO i PiS w sieci i liczbę wzmianek w sieci, można zauważyć nie tylko większe zaangażowanie, ale również skuteczniejsze wykorzystanie kluczowych platform społecznościowych przez PO.
Kampania prezydencka w USA już drugi raz pokazała potęgę platform społecznościowych w walce o kluczowe stanowiska w państwie. W miniony weekend do sieci trafiła grafikę, która ma dowodzić, że zasięgi w sieci PO są zdecydowanie wyższe niż PiS.
Analizę udostępniają również znani politycy, w tym Roman Giertych, którzy w ten sposób chcą zmotywować do dalszego działania w sieci na rzecz kandydata na prezydenta Rafała Trzaskowskiego członków m.in. Sieci na wybory 2025
Platforma Obywatelska osiągnęła 650 milionów zasięgu w sieci, co niemal dziesięciokrotnie przewyższa wynik kandydata PiS, który zanotował jedynie 75 milionów. To wyraźny sygnał, że PO skuteczniej dociera do odbiorców w internecie, wykorzystując różnorodne narzędzia i strategie komunikacyjne.
Podobna różnica widoczna jest w liczbie wzmianek: 590 tysięcy w przypadku PO w porównaniu z 85 tysiącami dla PiS. Te dane wskazują na znacznie większe zainteresowanie wyborców i mediów działalnością Platformy.
Największą różnicę widzimy na dwóch kluczowych platformach – Facebooku i X (dawniej Twitter):
Te liczby wskazują, że PO umiejętnie wykorzystuje te przestrzenie do budowy swojego przekazu, prowadzenia dyskusji i aktywizowania wyborców.
Na platformach popularnych wśród młodszych użytkowników, takich jak TikTok i Instagram, PO również dominuje:
Dane te pokazują, że PO skutecznie komunikuje się z młodszym pokoleniem, co może mieć kluczowe znaczenie w nadchodzących wyborach.
Analiza zasięgów i wzmianek w sieci pokazuje, że Platforma Obywatelska nie tylko wygrywa walkę o uwagę wyborców w internecie, ale również umiejętnie wykorzystuje media społecznościowe do mobilizacji. Kandydat PiS ma przed sobą duże wyzwanie, jeśli chce zbliżyć się do wyników PO. Wydaje się, że strategia cyfrowa PiS wymaga gruntownej zmiany, aby móc rywalizować o młodszych i bardziej zaangażowanych użytkowników sieci.
Ostatecznie, sukces w przestrzeni internetowej może okazać się kluczowym czynnikiem decydującym o wyniku wyborów – szczególnie w czasach, gdy media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w kampaniach politycznych.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Na PiS głosują ludzie starsi, którzy nie korzystają z internetu.