
Polski przedsiębiorca Mati Staniszewski, współzałożyciel ElevenLabs, znalazł się w gronie 100 najbardziej wpływowych osób w świecie sztucznej inteligencji.
Ranking „TIME100 AI” opublikowany 28 sierpnia przez amerykański tygodnik „Time” wyróżnia osoby, które w znaczący sposób kształtują kierunek rozwoju tej technologii.
Firma ElevenLabs powstała w 2022 roku z inicjatywy Staniszewskiego i Piotra Dąbkowskiego. W krótkim czasie stała się globalnym graczem w obszarze generatywnej AI audio, oferując rozwiązania dla branży kreatywnej, mediowej i wydawniczej. Misją przedsiębiorstwa – jak podkreśla „Time” – jest sprawienie, aby „komputery zaczęły mówić” i mogły przemówić w każdym języku świata.
Sam Staniszewski podkreśla: „Chcemy być głosem otaczającej nas technologii”.
W ciągu zaledwie roku wartość ElevenLabs wzrosła ponad trzykrotnie, osiągając w 2024 roku poziom 3,3 miliarda dolarów.
Tak dynamiczny rozwój potwierdza potencjał rozwiązań audio AI, które znajdują zastosowanie w edukacji, rozrywce, a także w mediach i wydawnictwach.
Produkty ElevenLabs umożliwiają tworzenie naturalnie brzmiących głosów i efektów dźwiękowych w 32 językach. Korzystają z nich renomowane wydawnictwa i redakcje, takie jak The New Yorker, Harper Collins, The Washington Post, The Atlantic czy Storytel.
Rozwiązania ElevenLabs wykorzystywane są także w branży motoryzacyjnej (Aston Martin Aramco F1), w sektorze gier (Inworld, Paradox, Don’t Nod) oraz w systemach konwersacyjnych AI, m.in. przez Chess.com i Perplexity.
Staniszweski został sklasyfikowany w kategorii „Innowatorzy”, obok osób, które wyznaczają nowe ścieżki rozwoju sztucznej inteligencji. Autorzy rankingu podkreślają, że to nie maszyny, ale ludzie stoją za przyszłością AI – a polski przedsiębiorca jest jednym z tych, którzy tę przyszłość współtworzą.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie