Na mapie Polski pojawił się pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych Orlen Charge. Nowoczesny obiekt został otwarty w środę przy trasie S7 na Miejscu Obsługi Podróżnych Olsztynek Południe w województwie warmińsko-mazurskim. To początek nowego etapu rozwoju elektromobilności w kraju – zapowiada koncern.
Jak poinformowano, do końca roku Orlen planuje uruchomić kilkanaście kolejnych hubów przy najważniejszych autostradach i drogach ekspresowych.
Nowy hub Orlen Charge pozwala na jednoczesne ładowanie ośmiu pojazdów elektrycznych, a zastosowany system dynamicznego podziału mocy gwarantuje, że każde stanowisko działa z optymalną wydajnością.
Zainstalowane urządzenia oferują moc od 200 kW do 400 kW, w zależności od liczby podłączonych pojazdów.
Dzięki tej technologii czas ładowania skrócono trzykrotnie – pełne uzupełnienie energii zajmuje około 20 minut, co czyni usługę konkurencyjną wobec tradycyjnych postojów na stacjach paliw.
– Długi czas ładowania to jedna z głównych barier rozwoju elektromobilności. Nasze huby znacząco skracają ten proces – powiedział Marek Balawejder, członek zarządu Orlenu odpowiedzialny za sprzedaż detaliczną.
Koncern zapowiedział, że do końca 2025 roku w Polsce powstanie ponad 50 nowoczesnych hubów Orlen Charge, rozmieszczonych wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych.
Jeszcze w tym roku stacje pojawią się m.in. w Szczecinie, Zgorzelcu, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Dworze Gdańskim, Barnisławiu, Grucznie, Brzegach, Szumowie i Morzęcinie.
Każdy obiekt ma być wyposażony w od 6 do 12 punktów ładowania z inteligentnym systemem podziału mocy. Wykorzystane w nich technologie pochodzą z programu „Perun E-mobility”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF Transport AFIF.
Nowe punkty będą działać 24 godziny na dobę. Użytkownicy mogą korzystać z ekranów dotykowych, płatności zbliżeniowych oraz aplikacji Orlen Charge, umożliwiającej podgląd procesu ładowania w czasie rzeczywistym.
Aktualnie sieć Orlen Charge obejmuje już ponad 1200 punktów ładowania w Polsce, zarówno własnych, jak i należących do spółki Energa z Grupy Orlen.
Zgodnie ze strategią koncernu do 2035 roku, Orlen Charge ma stać się liderem rynku ogólnodostępnego ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce. W planach jest również rozwój sieci ładowarek na innych rynkach europejskich, gdzie grupa jest obecna – m.in. w Niemczech, Czechach i na Słowacji.
Orlen, jako multienergetyczny koncern, rozwija jednocześnie projekty z zakresu OZE oraz technologii jądrowych SMR, podkreślając, że inwestycje w infrastrukturę ładowania to kluczowy krok w kierunku neutralności klimatycznej i nowoczesnego transportu przyszłości.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie