Reklama

Rekrutacja na Uniwersytet Warszawski 2025: Kierunek lekarski z rekordową liczbą kandydatów


Uniwersytet Warszawski opublikował dane z pierwszego etapu rekrutacji na rok akademicki 2025/2026. Zainteresowanie ofertą uczelni było ogromne – ponad 32 tysiące kandydatów dokonało łącznie ponad 61 tysięcy rejestracji. Rekordzista aplikował aż na 19 różnych kierunków.


W ofercie rekrutacyjnej znalazło się ponad 300 programów studiów I stopnia, jednolitych magisterskich oraz części studiów II stopnia. Na przyszłych studentów czeka w sumie 21 562 miejsca – 15 890 na studiach stacjonarnych i 5 672 na niestacjonarnych.

Najbardziej oblegane kierunki – kierunek lekarski na szczycie

Wśród kierunków, które cieszyły się największym zainteresowaniem, prym wiedzie kierunek lekarski – na jedno miejsce przypadało niemal 24 kandydatów (23,95). Równie dużą konkurencję odnotowano na kierunku Business and Management (22,18 kandydatów/miejsce) oraz na japonistyce (20,44 kandydatów/miejsce).

Z kolei pod względem liczby dokonanych zapisów najpopularniejsze były:

  • Zarządzanie – 2 828 zapisów,

  • Ekonomia, Finanse i Rachunkowość, Ekonometria i Data Science – 2 759 zapisów,

  • Psychologia (jednolite magisterskie) – 2 640 zapisów.

UW oferuje szerokie możliwości edukacyjne

Uniwersytet Warszawski to największa uczelnia w Polsce – obecnie kształci ponad 40 tys. studentów i zatrudnia około 8 tys. pracowników.

Na 25 wydziałach i w ponad 30 jednostkach naukowych można studiować kierunki z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, ścisłych, przyrodniczych, medycznych, a także sztuki i inżynierii.

Uczelnia oferuje także studia międzydziedzinowe, programy w języku angielskim oraz elastyczne ścieżki edukacyjne, dostosowane do współczesnych wyzwań rynku pracy.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: PAP
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do