Reklama

Ruch Obrony Granic oceniany przez Polaków. Najnowszy sondaż Ipsos

Z najnowszego sondażu Ipsos przeprowadzonego dla TVP wynika, że działalność Ruchu Obrony Granic (ROG) budzi mieszane emocje wśród Polaków. Aż 42 proc. respondentów wyraża negatywną opinię na temat aktywności tej organizacji. Pozytywnie wypowiada się o niej 34 proc. badanych, a 24 proc. deklaruje brak zdania w tej kwestii.

Respondenci odpowiadali na pytanie: „Jak oceniają działalność Ruchu Obrony Granic Roberta Bąkiewicza?”. 17 proc. uczestników badania oceniło ją „zdecydowanie dobrze”, a kolejne 17 proc. jako „raczej dobrze”. To łącznie 34 proc. pozytywnych ocen.

Z kolei 10 proc. badanych odpowiedziało, że działalność ROG ocenia „raczej źle”, a aż 32 proc. wskazało na „zdecydowanie złą” ocenę – co razem daje 42 proc. negatywnych opinii.

Brak jednoznacznego stanowiska zaznaczyło 24 proc. respondentów, wybierając odpowiedź „nie wiem”.

Jak przeprowadzono badanie?

Sondaż zrealizowano w dniach 24–25 lipca metodą mixed mode – czyli łącząc wywiady telefoniczne (CATI) i online (CAWI).

Próba objęła 1000 dorosłych Polaków, reprezentatywną pod względem płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania. Wywiady zostały rozdzielone równo: 50 proc. telefonicznie, 50 proc. internetowo.

Działania Ruchu Obrony Granic w centrum zainteresowania opinii publicznej

Ruch Obrony Granic, kierowany przez Roberta Bąkiewicza, jest jedną z organizacji działających przy granicy z Białorusią. Ich działania, choć popierane przez część społeczeństwa, budzą kontrowersje m.in. ze względu na formę aktywności i deklarowane cele. S

ondaż Ipsos pokazuje wyraźnie, że temat ten dzieli opinię publiczną – a liczba przeciwników organizacji przewyższa liczbę jej zwolenników.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: PAP Aktualizacja: 27/07/2025 10:13
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do