Reklama

Telefon ważniejszy od portfela. Wyniki badania "Mobilny Portret Polaka 2024"

Badanie „Mobilny Portret Polaka 2024” zrealizowane przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na zlecenie Banku Millennium pokazuje, jak istotnym elementem życia stały się telefony komórkowe. Aż 93 proc. ankietowanych deklaruje korzystanie z telefonu więcej niż raz dziennie, a 35 proc. sięga po niego niemal nieustannie. Dla większości badanych telefon jest ważniejszy od portfela – zjawisko to nasila się szczególnie wśród młodszych grup wiekowych.

W 2018 roku większość ankietowanych (55 proc.) bardziej martwiła się pozostawieniem portfela w domu. Obecnie sytuacja diametralnie się zmieniła – telefon przejął wiele funkcji portfela. Służy do płacenia, przechowywania dokumentów tożsamości, realizacji zakupów online czy opłacania rachunków. Jak wynika z badań:

  • 96 proc. Polaków ma dostęp do internetu w telefonie,
  • 60 proc. opłaca w telefonie rachunki,
  • 55 proc. robi zakupy online.

Przywiązanie do telefonu a wiek

Przywiązanie do telefonu różni się w zależności od grupy wiekowej. Najsilniej związani ze swoimi urządzeniami są młodzi ludzie:

  • 88 proc. osób w wieku 18-24 lata bardziej odczułoby brak telefonu niż portfela,
  • 76 proc. w grupie 25-34 lata podziela ten pogląd,
  • wśród osób powyżej 55 lat tylko 46 proc. uważa telefon za ważniejszy od portfela.

Jak i kiedy korzystamy z telefonu?

Badanie pokazuje również, że Polacy korzystają z telefonów w zróżnicowany sposób. Większość deklaruje, że unika używania urządzeń podczas rozmów twarzą w twarz (76 proc.), w czasie posiłków (59 proc.) i w toalecie (55 proc.).

Z kolei korzystanie z telefonu w łóżku przed snem to codzienność dla 64 proc. respondentów, a 58 proc. używa go podczas oglądania telewizji lub nauki.

Telefon jako centrum życia codziennego

Dla większości Polaków telefon to nie tylko narzędzie komunikacji, ale także kluczowe urządzenie do zarządzania finansami, zdobywania informacji i organizowania życia codziennego. Warto podkreślić:

  • 69 proc. respondentów korzysta z bankowości mobilnej,
  • aplikacje bankowe są niemal tak popularne, jak media społecznościowe,
  • nawet w grupie 55+ 65 proc. osób używa aplikacji bankowych.

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: PAP Aktualizacja: 15/01/2025 12:01
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo checkPRESS.pl




Reklama
Wróć do